12. listopadu 2012

Milý Johne

Ahoj,

jak jste možná poznali z názvu dnešního příspěvku, bude řeč o filmu Milý Johne/Dear John. 

Slibovala jsem, že budu psát jen o filmech, které podle mého názoru stojí za to vidět. Ale tady jsem trošku na rozpacích...

Nejdřív něco málo k ději. John je profesionální voják. Žije sám se svým trochu podivínským otcem. Když si zrovna užívá pár týdnů volna, potká na pláži Savanah. Ta je veselá, optimistická, přátelská. John a Savanah propadnou jeden druhému. Ale mají jen dva týdny, než se John vrátí zpět do armády.... 
Velkou roli hrají ve filmu dopisy, odloučení a taky to, že John miluje nejen Savanah, ale i svoji zemi.


Tenhle film jsem dlouho odkládala. Částečně proto, že jsem si myslela, že je válečný. Není. Taky jsem se bála, že bude smutný a romantický. To je. Zhruba první hodinu a čtvrt. Pak to nějak začalo jít z kopce. A bylo hůř. A ještě hůř. A pak bylo úplně nejhůř. Nakonec přišel happyend. 

Film vlastně začíná scénou, ve které je John postřelen. Takže jsem si asi do půlky myslela, že zemře. Proto mi to přišlo tak dojemné. Když se z toho vykřesal, tak už to byla docela "nuda". Poslední půl hodina celkem zabije dojem z celého předchozího filmu.

Takže když si to shrneme. Začátek je dojemná romantika - slzavé údolí. Dojemná romantika vrcholí - potoky slz. Pak je trošku nuda. Pak to začne být blbost. A ještě větší blbost. Pak je happyend. 




Ani nevím, jestli jsem ráda, že jsem to viděla. Z celého filmu mi v hlavě utkvěly dvě scény. Znovu už si to určitě nepustím. Měla bych si pamatovat, že co se líbí ostatním, nemusí se líbit mně. 


Obrázek půjčený zde. Jak si můžete všimnout, film byl natočený na základě knihy Nicholase Sparkse.



A co Vy? Jak se Vám film líbil? 

Žádné komentáře:

Okomentovat