26. listopadu 2012

Hříšná Havana

Ahoj, moji milí :)

I když to z nadpisu vypadá, že jsem se dala na kouření doutníků, není tomu tak. Dneska bych se s Vámi chtěla podělit o svůj názor na film Hříšný tanec 2 Noci v Havaně.

Já vím, že už je to historická záležitost a že už to všichni viděli - a kdo to neviděl, ani to vidět nechce - ale stejně se k tomu chci vyjádřit :)


Začneme názvem - většinu lidí rozčiluje. Protože to vlastně žádné pokračování původního Hříšného tance není. A tvůrci prý jen chtějí parazitovat na úspěchu "jedničky". Možné je všechno, já název neřeším, o tom to není. Každopádně je vždycky lepší posuzovat film samostatně a mnohé by možná nenapadlo ho s Hříšným tancem srovnávat, kdyby se jmenoval úplně jinak. I když, jistá podobnost tu je a diváci si stejně důvod ke kritice a srovnávání najdou, co si budeme povídat. 

Co se týče obsazení, tak jsem byla spokojená. A protože nejsem fanda, který hltá sedm filmů týdně (což je asi i znát podle toho, jaké staré "vykopávky" Vám tady nabízím), tak jsem Diega Lunu ani Romolu Garai neznala. Tedy ne, že by jejich filmografie před Hříšným tancem byla nějak extrémně nabitá. Každopádně Diego je pěkný latinsko-americký chlapec, má roztomilý kukuč a jak by řekla moje kamarádka - "Nepohrdla bych!" a Romola sice může místy působit nesympaticky a opravdu je vyšší, než její protějšek, ale tak ani ve skutečném životě nejsou všichni krásní, sympatičtí a souměrní, no ne? :) A aby bylo jasno, nesrovnávám film/děj/herce/postavy ani nic jiného s původním filmem!

A abychom se dostali k ději (který je mimochodem natočený na motivy skutečných událostí - minimálně ta revoluce na Kubě určitě proběhla :) ).

Katey Millerové je osmnáct, její vášní je tanec a připravuje se na studium na vysoké škole. Ale její otec rozhodne, že se společně s matkou a mladší sestrou Susie přestěhují na Kubu. Pro Katey je to samozřejmě těžké, nechce opustit domov a své přátele, ale nedá se nic dělat. Od začátku do povrchního a snobského prostředí vyšších vrstev nezapadá. Setkává se se s místní "smetánkou", se kterou si ale nerozumí. A navíc na ni dotírá mladík James, který je synem zámožného majitele továrny, kde pracuje Kateyin otec. Rodiče ji proto ve "vztahu" s Jamesem podporují a nevidí, že je to jen rozmazlený ničema. V hotelu kde rodina Millerových bydlí, pracuje jako číšník sympatický kubánský mladík Chavier. První setkání našich hrdinů nedopadne příliš dobře. Druhý den Katey náhodou narazí na Chaviera, jak tančí a baví se se s rodinou a přáteli. Je okouzlena kubánským temperamentem. Později Chavier přistihne Katey, když si před zrcadlem nacvičuje taneční kroky a pozve ji do klubu La Rosa Negra. Ale Katey už slíbila, že si vyrazí s Jamesem a jeho přáteli. Nakonec ale Katey do klubu dorazí - i s Jamesem. Ale tančí s Chavierem a když si na ni James dovoluje, Katey mu vlepí facku a uteče. Jde za Chavierem a ten ji doprovodí domů a kvůli tomu přijde později o práci. Když se naše hrdinka dozví o chystané taneční soutěži, kde je hlavní výhrou slušná finanční hotovost, přijde ji to jako skvělá příležitost pro ni a pro Chaviera - ráda by mu pomohla, protože on se společně s bratrem stará o zbytek rodiny a také, co si budeme povídat, ji divoký mladík skutečně přitahuje. A ačkoliv je Chavier ze začátku rezolutně proti, začnou se na soutěž společně připravovat a přitom se pomalu sbližují...

Líbil se mi příběh. Není to samozřejmě nic světoborného, ale chlapec potká dívku a zamilují se do sebe. Tak to přeci chodí i v reálném životě. Líbí se mi hudba. Soundtracku je sice vyčítáno, že je používaná současná hudba, ale do filmu se prostě hodí. Tyhle podmanivé rytmy musí přeci rozhýbat snad každého. Mám slabost pro tanec, obzvlášť tenhle latinsko-americký. Ve filmu je plno milých a vtipných tanečních scén - a je vidět proměna původně celkem upjaté a konzervativní Katey pod vlivem divokého Chavierova temperamentu a vášně pro tanec. Příběh plyne naprosto přirozeně, hrdinové musí překonat pár překážek a vše se hrne do velkého finále... ale ne tak docela. Protože konec je podle mého názoru docela neobvyklý a také hodně otevřený... Líbí se mi i kostýmy. A prostředí. A Diego :)

Byla jsem spokojená. Skoro bych až řekla, že nadšená. Mám taneční filmy ráda. Líbil se mi ten všudypřítomný kontrast - prostředí hotelu vs. kubánská ulice, Katey vs. Chavier, Chavier vs. James... A za zmínku stojí také Kateyina mladší sestra Suzie (Mika Booren) - vzhlíží ke svojí starší sestře a je navíc ještě roztomilá (a skoro se mi chce říct i hezčí, než hlavní hrdinka :) ). 

Tenhle film si pouštím, když mám dobrou náladu. I když mám špatnou náladu. Když se chci zkrátka podívat na něco pěkného, nekomplikovaného a skrz na skrz optimistického. Každopádně doporučuji. 

A malý dovětek na závěr - původně jsem chtěla vypíchnout z děje ještě plno jiných věcí a situací, ale to bych Vám kazila vlastní zážitek.


A co Vy? Viděli jste nebo ne? A líbit se Vám tenhle film? 

3 komentáře:

  1. Neviděla jsem.. :) Ale určitě se na něj podívám..také mám ráda filmy s tancem;)

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle film je super :) Už jsem ho viděla několikrát a soundtrack si čas od času poslechnu, když mám náladu na veselou hudbu. No a filmy, kde se objevují (i moderní) tance, to je moje :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsem moc ráda, že jsem se vám trefila do vkusu :)

    OdpovědětVymazat