16. června 2013

Jogurtový koláč s rebarborou, drobenkou a skořicí

Ahoj, moji milí :)

Zjistila jsem, že i když moje články o jídle skoro nikdo nekomentuje, většina klikajích čtenářů se na můj blog dostane přes vyhledávání celozrnného koláče. Proto Vám dnes přináším další koláč, tentokrát s jogurtem a jsem zvědavá, jestli se také objeví ve statistice ;) A mimochodem, je moc dobrý :)

Jestli už jste nějaký můj fastfoodový příspěvek četli tak víte, že většina jídel tady vzniká na základě čiré improvizace nebo nutnosti upotřebit tu kterou surovinu. Tenhle koláč není výjimka - aktivně jsem si koupila rebarboru a až potom jsem začala dumat, co s ní :) Receptů na rebarborový koláč jsou mraky, ale často je v nich uvedené třeba i kilo rebarbory a já si bystře koupila tři řapíky...ehm... nakonec jsem našla trošku netradiční drobenkovou buchtu, ubrala jsem objem surovin, šupla to do své oblíbené koláčové formy (miluji ty vlnité okraje!) a je z toho dobrota jako hrom! 

Ještě jedna poznámka na úvod - pokud chcete, stejně jako já, poprvé ochutnat rebarboru tak počítejte s tím, že je dost kyselá - asi jako rybíz. Místo rebarbory lze samozřejmě použít jakékoliv jiné ovoce.


Jogurtový koláč s drobenkou a ovocem

Ingredience: 

Těsto
1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku cukru
1 vejce
1 jogurt
1 lžička prášku do pečiva
4 lžíce mléka
1/3 hrnku oleje

Drobenka 
máslo
hrubá mouka
cukr krystal 
skořicový cukr

Nejprve smícháme všechny suroviny na těsto kromě mléka. To přidáváme až nakonec podle potřeby, aby nám vzniklo řidší těsto, které vylijeme do vymazané formy. Rebarboru si omyjeme, odkrojíme horní část s listy a bílou spodní část. Řapíky oloupeme a nakrájíme na menší kousky. Takto připravenou rebarboru (nebo jiné ovoce) dáme na těsto. Z másla, hrubé mouky a krystalového cukru si připravíme sladší drobenku, kterou nasypeme na ovoce a navrch ještě trošku poprášíme skořicovým cukrem (není nutné). Pečeme 25 minut při 180 stupních.

A na závěr se musím ještě pochválit - poprvé se mi povedla opravdu pěkná drobenka - většinou se mi tak nějak záhadně rozpeče a vsákne se do ovoce :)

Dobrou chuť!













4 komentáře:

  1. Právě si tu tak hledám rebarborový koláč a najednou tohle! )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť to je rebarborový koláč :):) A navíc výborný ;)

      Vymazat
  2. Tak vypadá krásně, jdu to zkusit.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, pak dej vědět, jak Ti chutnalo ;)

      Vymazat