22. června 2013

Pohádka o dobrotě

Ahoj, moji milí :)

Dnes si budeme povídat o tom, jak jsem měla na něco chuť :) :) 

Určitě to znáte - můj synovec tuhle potřebu definoval slovy "Já chci NĚCO" . Přičemž ono něco obvykle znamenalo něco sladkého a dobrého :)

Moc mě baví nejrůznější zdravé a dobré buchty, koláče a dezerty, které vymýšlí, připravuje a neodolatelně fotí třeba Monika, Adele nebo Markéta. A tak jsem se rozhodla inspirovat a podělit se s Vámi o výsledek :)
Návod bude povídací, ale pokud se Vám to nechce číst, o nic nepřijdete a postup odhadnete sami :) :)


Něco jako...dobrota

Ingredience:

2 rýžové chlebíčky
4 lžíce ovesných vloček
1/2 banánu
4 lžíce burákového másla

1/2 tvarohu
1 bílý jogurt

ovoce na ozdobení

Vlastně to mohl být jen (ne)obyčejný dort ze zakysané smetany s piškoty. Ale já jsem chtěla něco inovativního :) a měla jsem chuť na burákové máslo s banánem! Proto jsem vytvořila korpus z rozlámaných rýžových chlebíčků, přidala jsem ovesné vločky, aby to bylo hutnější a spojila jsem to burákovým máslem a banánem- tyto dvě ingredience slouží jednak k vytvoření skvělé chuti a jednak jako pojivo, takže s jejich množstvím můžete libovolně hýbat - pokud dáte banán celý, uberte másla. Měla by Vám vzniknout přiměřeně jednolitá pevnější hmota - prostě až se vločky a chlebíčky celé obalí v másle a banánu a budou držet pohromadě, dílo se zdařilo. Korpus dáme do misky, aby to mělo pěkný tvar :) Smícháme si půlku tvarohu s bílým jogurtem (já používám Activii - ne kvůli bakteriím, ale protože má obsah jen 120 ml). Můžete případně přidat i trošku cukru podle chuti, já si navrch sypu Granko, takže se objedu bez cukru. Směs nandáme na korpus a celé to strčíme do ledničky, aby to ztuhlo. Stačí tak hodinka - pokud byste to nechali třeba přes noc, tak bude spodek víc rozmočený - na chuť to vliv nemá, ale já to mám radši "sušší" a navíc se mi nechce čekat :). Před podáváním ozdobíme podle vlastní chuti a možností ovocem - nejlepší jsou čerstvé jahody ze zahrádky!

Doufám, že jste můj dnešní článek ve zdraví přežili a odměnou Vám budiž tahle skvělá dobrota! :)

Fotky jsou na jedno brdo, ale znáte to - Čím víc pruhů, tím víc Adidas!
















Dobrou chuť!

4 komentáře:

  1. xyz SKEPTIK23 června, 2013

    Vypadá to moc dobře, ale teda.. jak může něco, kde je rýžový chlebíček i dobře chutnat? To je ten polystyren, ne? No nevím teda.. ale schválně to tedy vyzkouším a uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude asi tím, že já můžu rýžové chlebíčky i samotné. A v tom másle s banánem se to nakonec docela ztratí :)

      Vymazat
    2. Tak jsem tu. No... Musím říct, že ty chlebíčky byly hnusné. Ale na palačinkách to bylo super!! :)

      Vymazat
    3. Jak jsem říkala, já jím chlebíčky i normálně, takže mi to tak vyhovuje :)

      Vymazat