11. prosince 2012

Probudím se včera

Ahoj,

jak už název napovídá, dnes bude řeč o novém českém filmu s Jirkou Mádlem v hlavní roli. 

Předem musím říct, že mám ráda české filmy. Mám ráda komedie. A mám ráda Jirku Mádla (a ne nutně v tomhle pořadí :) ), takže jsem se na film opravdu těšila. Na druhou stranu jsem měla obavy, aby to nebylo něco ve stylu třeba filmu Občanský průkaz, který mě upřímně vůbec neoslovil. Ale naštěstí, zklamání se nekonalo.

Nejdřív něco málo k ději - Petr je učitel a ve svých čtyřiceti je pořád svobodný. Opouští ho jedna přítelkyně za druhou a jeho rodiče dokonce uzavírají sázky, jak dlouho bude trvat jeho nový vztah... Problém je možná i v tom, že Petr pořád myslí na svoji lásku z gymnázia, Elišku. Ale tenkrát byl příliš nesmělý, aby jí řekl, co k ní cítí. To, že ji vlastně pořád miluje si naplno uvědomí na třídním srazu, kam ale jeho vyvolená nedorazí a on se rozhodne hledat ji na vlastní pěst... a jako na zavolanou se dozví o jedné výzkumné laboratoři, kde se provádí experimenty s návraty do minulosti. Petr to vidí jako ideální šanci znovu prožít jeden měsíc v létě roku 1989, když mu bylo osmnáct a byl zamilovaný do Elišky... 

Ten film mě bavil. Vlastně se mi dlouho nestalo, abych se u něčeho smála od začátku prakticky až do konce. Hlavní hrdina Petr se vrací do minulosti se svými současnými zkušenostmi a vzpomínkami, všude rozhlašuje, že za půl roku bude revoluce (což mu samozřejmě působí jenom problémy) a je ze všeho prostě na větvi. Velký podíl na tom má samozřejmě výkon Jirky Mádla, který se i podílel na scénáři, takže role je mu šitá přímo na tělo. Ten jeho výraz prostě stojí za to. Navíc, všichni z jeho okolí jsou "normální", takže vůbec nechápou proměnu, která se s nesmělým Petrem stala doslova přes noc. 

Film je přímo napěchovaný zvučnými jmény - Miroslav Táborský, Viktor Preiss nebo Zlata Adamovská v rolích kantorů nebo rodiče v podání Svatopluka Skopala a Ljuby Krbové nemůžou zklamat. Elišku, dívku, která vlastně všechno způsobila, hraje mladá (pro mě) neznámá herečka Eva Josefíková... ale já jsem jsem stejně celou dobu nemohla odtrhnout oči od ksichtíciho se Mádla :) :) 

Je pravda, že motiv cestování v čase tady nedává moc smysl, ke konci už je film dost zdlouhavý a úplný konec mi přijde jako blbost a trošku mi kazil dojem z celého filmu, ale pokud se chcete opravdu pobavit a zasmát, je Probudím se včera ten pravý film pro Vás!

Scéna, kdy Jirka Mádl "paří" na místní diskotéce na hit Michala Davida by měla vstoupit do dějin filmu, protože taková pitomina se jen tak nevidí! :) :)

Vtipné mi přišlo i porovnání mladších a starších "verzí" jednotlivých postav - Jirka Mádl vs. Filip Blažek, Eva Josefíková vs. Martina Preissová, Filip Cíl vs. Tomáš Matonoha, Jan Musil vs. David Matásek.

No a když vidíte třeba ruský "facebook", Petra, jak při hodině ruštiny píše latinkou místo azbukou, případně když hraje u ohně písničku První signální a spolužáci to komentují slovy - To neznám, to si asi složil Petr sám, tak se prostě nejde nesmát.

Prostě jedna z mála komedií, která opravdu pobaví, aniž by byla křečovitě vtipná za každou cenu.

Malá poznámka na závěr - jen ta reklama na Obitky a BigShock to opravdu kazila!

A co Vy? Máte rádi české filmy?


4 komentáře:

  1. Tak teď jsi mě docela nalákala :) Mádla mám ráda. Ty jeho ksichty si umím představit a usmívám se už teď :D Asi tenhle film zařadím do svého "to-watch-listu". Jinak mě teda Občanský průkaz oslovil, ale asi trochu jinak, než bych si představovala - ještě několik dní jsem na něj musela myslet, měla z něj fakt blbou náladu a děkovala si, že jsem v té době nemusela žít...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt super oddechovka, nic moc intelektuálního :D

      Vymazat
  2. Mám už tenhle film na DVD nějakou dobu, ale úplně jsem na něj zapomněla. Ale po tvém článku jsem natěšená si ho pustit! Díky ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem Tě tak pěkně navnadila :) Snad se bude líbit.

      Vymazat