30. prosince 2012

Holky z kalendáře

Ahoj,

dnes mám pro Vás recenzi filmu Holky z kalendáře (Calendar Girls). 

Co se stane, když se skupina žen, mladých už spíše jen duchem rozhodne nafotit kalendář aktů? 

Nejdřív něco málo k ději. Chris a Annie jsou kamarádky středního věku, členky místního ženského spolku a tak trochu rebelky. Zatímco Chris si užívá života plnými doušky, pomáhá manželovi v rodinném květinářství a   snaží se vypořádat s pubertálním synem, Annie se snaží podporovat svého muže Johna, který bojuje s rakovinou. Bohužel, John za krátko této zákeřné nemoci podlehne a je na Chris, aby aby své přítelkyni pomohla se vyrovnat se ztrátou milovaného muže. A jedním ze způsobů je i myšlenka na vytvoření tradičního charitativního kalendáře, který by byl věnovaný Johnově památce a z jehož prodeje by se pořídila nová pohovka do čekárny v nemocnici... Ale chtělo by to něco originálnějšího, než fotky kostelů, jak navrhuje předsedkyně ženského spolku Marie. A protože Chris je ženou činu a nezná zábrany napadne ji, že by mohly s ostatními ženami nafotit kalendář aktů! Jak řekly, tak udělaly a jejich počin vyvolal neuvěřitelnou vlnu reakcí - které ale nebyly vždy jen pozitivní...

Film je lehký, vtipný, svěží a natočený podle skutečné události. A právě tohle je podle mého názoru jeho největší plus i mínus zároveň. Přijde mi, jako by ten hlavní motiv - charita pro dobrou věc, truchlení po zemřelém manželovi a vůbec ostatní vážnější témata - kterých, ač se to na první pohled nezdá, je ve filmu dost - byl odsunut stranou, kamsi pod povrch mediálního zájmu, který kalendář vyvolal. Když se budeme na film dívat tak, jak leží a běží, tedy jako na čistokrevnou komedii, tak je všechno v pořádku. Ale mě tam ta hloubka prostě chybí. Takhle mi film v podvědomí nezanechá žádnou výraznější stopu, což je, myslím, dost škoda. Ale možná byl film tímhle způsobem pojat naprosto záměrně a jen já jsem to nepochopila :)

Každopádně, jako stoprocentní oddechovka není vůbec špatný a hláška : "Drahá, Tvé akty jsou v Telegraph. Podala bys mi, prosím, slaninu?", snad rozesměje každého. 

Pro zajímavost se můžete mrknout na oficiální webové stránky tohoto projektu.


A co Vy? Viděli jste tenhle film?

Žádné komentáře:

Okomentovat