12. listopadu 2013

Moje MUA

Ahoj, moji milí :)

Dnes mám pro Vás dlouhé povídání a krátkou recenzi :)

Značka MUA (MakeUp Acacemy) se jako červená nit táhne snad celým blogerským světem. Jejich výrobky se často objevovaly ve vlnách - podle toho, zda na oficiálním britském e-shopu zrovna probíhaly nějaké slevové akce (to se pak pořádaly hromadné objednávky) :) Něco se samozřejmě dalo sehnat i na českých internetových obchodech, ale obecně byla MUA považováná spíš za hůře dostupnou značku. O paletce Undressed byly popsány stohy papíru (čistě teoreticky, samozřejmě). A já jsem si jednoho krásného dne řekla, co bych to byla za blogerku bez nějaké té MUA paletky?! Což je mimochodem moje častá osobní výmluva, když stojím před regálem uprostřed drogerie ;)


Nicméně mě od koupě odrazovaly dvě věci - jednak to, že moje vybraná paletka Glamour Days nebyla k dostání (dočasně) ani v UK, natož tady v Čechách. A potom to, že recenze byly spíš rozporuplné - ano, je to levná kosmetika, pigmentace nic moc, výdrž spíš slabší, levné plastové obaly a tak dále... Často se dokonce jednotlivé výrobky lišily kus od kusu, takže co si budeme povídat, je to spíš sázka do loterie...

Ale ty stíny mi pořád nešly z hlavy - když si jednou něco umanu, nerada se toho vzdávám! :) Pak se začala internetem šířit zpráva, že MUA bude mít oficiální český e-shop, dokonce s kompletním sortimentem. Tahle událost se také hodně spojovala s vydáním jednoho LadyBoxu (což Vám jistě neuniklo :) ). Tak jsem vyčkávala. A pro jistotu jsem ještě pověřila kamarádku, která žije v UK a zrovna se vracela do Čech, aby se mi po paletce podívala. Leč smůla, k dostání byla leda Undressed nebo Glamour Night... rozhodla jsem se tedy pro tu druhou (aspoň něco!) a odpočítávala jsem dny do spuštění českého e-shopu.... 



Nastal den D, hodina H. Paletka byla skladem a dokonce probíhala akce poštovné zdarma (tedy, ne tak docela, ale po zadání kódu z LadyBoxu, který byl k mání všude, se poštovné neplatilo). Kdyby se jednalo o skutečný obchod, asi bych paletku rozlomila vejpůl, jakou rychlostí jsem ji házela do košíku... :D :D

První zádrhel nastal ve chvíli, kdy mi nedošel potvrovací mail s platebními údaji. Což asi nebyla chyba e-shopu, možná mi zapadl mezi spam a už jsem ho nedohledala. Každopádně po mém mailovém dotazu mi údaje okamžitě dohledali. Zaplatila jsem a čekala. A čekala. Když se ani po čtyřech dnech nic nedělo (jen přišlo potvrzení o přijetí platby), napsala jsem další mail. A až poté jsem se dozvěděla, že paletky dorazily bohužel poškozené, nové se naskladní až na přelomu října a listopadu a že mi zároveň nejsou schopni objednávku pozdržet - můžu si vybrat něco jiného nebo ji celou stornovat  a oni mi pošlou zpět peníze. A ať jim dám vědět obratem...

Štvou mě na tom dvě věci - přišla jsem o poštovné zdrama a hlavně - kdybych jim neposlala mail, mohla bych na paletku nebo na vyjádření čekat do soudného dne... Samozřejmě netvrdím, že za to můžou oni a že bez paletky nemá můj život smysl (i když to tak možná teď vypadalo :D ) a taky chápu, že mají určitě velký nápor, ale... Měli by se postarat o to, aby zákazník svoje zaplacené zboží dostal a nemusel se ho dožadovat, že.

Ale protože jsem byla prozíravá a nechala jsem si dovézt jednu paletku osobně (a také Power Pout - jak jste se ostatně mohli dočíst tady), přeci jen si dnes o té slavné značce MUA povíme něco víc :) :)

Předem se omlouvám za fotky stínů na ruce - protože ono fotit něco v tohle počasí je práce pro vraha - jakmile zahlédnu sluníčko, tak než vytáhnu produkt, foťák a zpacifikuji dítě, je zase zataženo :)

Power Pout Broken Hearted

Power Pout o rty pečuje, je vhodný i pro sušší a mírně popraskané rty, které hezky hydratuje. Šikovné balení ve stylu jumbo tužky se vejde do každé kosmetické taštičky a dobře se s ním pracuje při nanášení. (makeupacademy.cz)


O "balzámo-rtěnce" jsem se úplně poprvé (aspoň, pokud mi paměť ještě slouží...) dočetla na blogu u Madalenky. A nějak se mi tím zrovna trefila do noty, protože jsem po té "kouzelné pastelce" okamžitě zatoužila také. A náhoda tomu chtěla, že moje drahá sestra princezna Lucie (ehm, omlouvám se, to je jen takový interní vtípek :D ), žijící toho času v UK a na návštěvu domova se chystající mi po průzkumu místních drogerií oznámila, že moje vyvolená rtěnka se bezprizorně válí v regálu a může být moje za pouho pouhé 3 GBP! :) Čemuž jsem samozřejmě neodolala a milou kamarádku jsem nedočkavě vyhlížela... ehm, myslíte, že se dneska dostanu k té recenzi?! :) :)


Jak už jsem řekla, rtěnku (budeme ji tak pro zjednodušení nazývat) mám v odstínu Broken Hearted, což je asi nejtmavší z barevné škály nabízených šesti odstínů. Barva samozřejmě vypadá docela tmavě, ale na rtech je příjemně svěží, mírně lesklá a jde perfektně vrstvit. Rty jsou po použití jednoduše šťavnaté... Rtěnka jemně voní po mentolu (což znamená, že mi připomíná ovocné žvýkačky), ale pouze, když k ní bezprostředně přičichnete. Na rtech je neuvěřitelně příjemná, kam se hrabou všechny balzámy světa! Je hodně, opravdu hodně hydratační, nevysušuje a myslím, že i výdrž stojí za zmínku - pokud budeme brát v úvahu, že jde de fakto o barevný balzám  na rty, strčí do kapsy i některé klasické rtěnky. Balení evokuje klasickou pastelku, což mě hodně baví :) Konzistence samotného výrobku je hodně měkká, což se při mé šikovnosti už projevilo a trošku jsem si do rtěnky rýpla uzávěrem, ale naštěstí to přežila. Když to vezmu kolem a kolem, za cenu 129 Kč (v českém e-shopu) dostanete stylový, nádherně hydratační, barevný a voňavý balzámek, který určitě stojí za vyzkoušení!





























Paletka očních stínů Glamour Nights


Jak už jsem psala tady, pořízení varianty Glamour Days byla spíš taková "z nouze cnost", ale nakonec to nebyla špatná volba... a pokud jste přešli už všechy fotky tak víte, že už jsem majitelkou též vytoužené Glamour Days :)

Na úplný úvod musím říct, že nad paletkou MUA jsem hodně váhala - přečetla jsem dost recenzní (většina z nich se týkala verze Undressed) a nejdříve jsem ji zarytě odmítala, ale pak jsem si řekla - kdo nic nezkusí, nic nezíská a cena 4 GBP není tak vysoká... takže má očekávání tomu odpovídala. A jaký byl výsledek?

Hodnotit paletku jako celek se mi zdá téměř nemožné - protože téměř každý stín má svou vlastní konzistenci, pigmentaci i výdrž - aspoň z mého pohledu... :) Přesto jsem se pokusila svoje postřehy nějak shrnout do souvislého a smyslupnlného textu :)

Co se týče pigmentace obecně, všechny stíny vypadají v paletce dost tmavé a syté - například předposlední, na fotce tmavě růžový stín je v reálu téměř červený. Vypadá tak i po nanesení na prst nebo na štětec. Ale na oku se náhle změní na krásnou, sytě růžovou barvu. Je to lepší, než červená, ale člověk do poslední chvíle jaksi neví, co čekat. Když jsem zkoumala výdrž - která se liší barvu od barvy - velmi mě překvapilo, že stíny se nijak výrazně nerozmazávají, neslévají do linek, kromě vyloženě třytivých odstínů neopadávají ale jaksi mizí... a to doslova. Ráno nanesete relativně výraznou barvu a odpoledne Vám na očích zůstane už spíš jen její mnohem světlejší odstín... Konzistence je máslová, měkká, přesto stíny docela práší a rychle ubývají - i když je fakt, že třeba první a poslední ostín (bílá a tělově růžová) mi připadají spíš jako klasické pudrové stíny, naproti tomu stříbrná (která také nejvíc opadává) je zase nejmastnější ze všech... Tři  nejsvětlejší odstíny (bílá, tělová, světle šedá) mají také nejhorší pigmentaci, ale jako podklad pod líčení slouží dobře. Stíny používám zatím bez báze, myslím, že s ní by to bylo lepší, ale obecně se běžně líčím jen za použití stínů, takže jde o všednodenní postřehy. Z odstínů mám hodně ráda už zmíněnou tmavě růžovou, potom zelenou a fialovo modrou - když je smícháte - když vynecháte růžovou, tak jejich kombinací je poměrně překvapivá tyrkysová... 

Abych to shrnula - paletku mám ráda, považuji ji spíše za takovou hračku, se kterou se můžu barevně vyřádit. Pokud hledáte nějaké hodně kvalitní stíny, nebude MUA pro Vás to pravé, každopádně si myslím, že za ozkoušení stojí.
































A tady máme dalšího zástupce do mé MUA sbírky - paletka Glamour Days! 


A co Vy? Máte rádi MUA kosmetiku?

4 komentáře:

  1. paletka sa mi veľmi páči :) od MUA mám zatiaľ iba jedny tiene a umelé riasy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem s ní spokojená :) Hodně lidí říká, že některé věci jsou super a jiné nestojí za nic, asi to chce mít šťastnou ruku při výběru :)

      Vymazat
  2. Nemám a zatím mě ani žádná recenze nepřesvědčila, značka mi zkrátka není sympatická... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ty recenze taky docela odrazovaly... :) :) Ale když Ti není sympatická, tak přes to ani vlak nejede, to je jasné :) :)

      Vymazat