17. ledna 2014

Skoro zdravé muffiny

Ahoj, moji milí čtenáři :)

Už hodně dlouho jsem na blog nepřidávala žádný recept, až mě to samotnou mrzí... ale v poslední době jsme "jeli" hlavně v řízcích a salátu, co si budeme povídat :) :) Dnes jsem se rozhodla svůj rest napravit, protože o tyhle vynikající muffiny bych Vás nedokázala ošidit ani za nic! :)

Recept jsem našla v časopise Dieta, ale upravila jsem si ho podle svých chutí a možností, tak snad Vám bude chutnat i tak, protože si myslím, že nemá chybu :)


Jogurtovo-ovesné muffiny s jablky



Ingredience: 

300 g bílého jogurtu
200 g jablek nastrouhaných na jemno
200 g jemných ovesných vloček
70 g polohrubé mouky
30 g slunečnicových semínek
15 g cukru
20 g skořicového cukru
2 lžičky medu
2 lžičky prášku do pečiva
2 vejce (žloutky a bílky zvlášť)


Všechny ingredience kromě bílků z vajíček smícháme dohromady. Z bílků ušleháme tuhý sníh a opatrně ho vmícháme do těsta. Přísady je potřeba důkladně promíchat, protože veškerou tekutinu nám zastupuje jogurt, tak aby nebyly vločky suché. Těsto má pevnější a hustou konzistenci, ale dobře se s ním pracuje. Pečeme na 180 stupňů asi 30 minut. A ještě jedna poznámka - těsta je docela velké množství, vyšlo mi akorát na 12 formiček IKEA, které jsou ovšem všechno možné, jen ne malé :) :) Muffiny mají podobnou konzistenci jako třeba ovesná kaše a nejsou prakticky vůbec sladké, tak si můžete když tak do receptu trochu cukru přidat, ale jsou dobré i tak :)




Dobrou chuť!

A co Vy? Upravujete si recepty?

4 komentáře:

  1. Snad si ani nepamatuju, že bych něco vařila přesně podle receptu, možná leda cukroví. Jinak si upravuju a přizpůsobuju asi všechno. :)
    Muffini vypadají krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono to někdy upravit jde a někdy je to spíš k horšímu... ale minule jsem pekla buchtu a neměla jsem ani dost předepsané mouky a taky se povedla :D :D
      Díky, určitě je vyzkoušej, jsou moc dobré - tedy pokud máš ráda ovesné vločky :) :)

      Vymazat
  2. Aj ja davam do muffinov biely jogurt. Su vlacne a stavnate :) Ale robim ich cucoriedkove. V tvojom recepte mi nejako "nepasuju" tie slnecnicove semiacka. Mam ich rada v chlebe ale nie v "kolacoch" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony tam původně byly oříšky, ale ty se doma nevyskytovaly... :) :) Ale ta semínka se jakoby rozpečou a změknou, takže tam nejsou nijak dominantní... já je můžu všude :) A v tom je právě ten recept geniální - doplníš, vypustíš nebo obměníš cokoliv... :) :) A pečení s jogurtem je fajn :)

      Vymazat