19. ledna 2014

Kdo miluje nejvíc

Ahoj, moji milí čtenáři :)

Dnes si dáme zase jednu "kulturní vložku" a to díky tomu, že mi Ježíšek nadělil požadované knížky :) První z nich, na kterou jsem se těšila asi nejvíc, je novinka od britské autorky Tess Stimson s názvem Kdo miluje nejvíc. O její tvorbě už jste se u mně mohli dočíst zde, konkrétně se jednalo o titul Manželka, která utekla. Tato kniha mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla stát pravidelnou čtenářkou - a už se těším, až si pořídím další titul od této zajímavé autorky :) Recenze je tentokrát poněkud kratší, ale to je tím, že nechci prozrazovat téměř nic ze zajímavého děje a v superlativech bych se jenom opakovala :)

Kdo miluje nejvíc - Tess Stimson


Clare je úspěšná majitelka sítě luxusních květinářství, které miluje nade vše. Skoro se zdá, jakoby jim dávala přednost před svými právě narozenými dvojčaty... Což celkem pochopitelně nese nelibě její mažel Mark, který je mladší než ona, v práci se mu zrovna nedaří podle jeho představ a navíc svou ženu v poslední době vůbec nepoznává. A jak do toho zapadá Jenna, mladá, atraktivní a velmi výkonná chůva, kterou Clare v nouzi nejvyšší povolá na pomoc? Jak se vyvine vztah mezi Jennou a jejími zaměstnavateli? Proč vlastně tolik toužila po práci s ubytováním? Dá nakonec Clare přednost rodině před prací? A jak vyřeží Mark své stále se prohlubující pocity nepochopení a nadbytečnosti? 

První, čím Vás kniha zaujme, je samozřejmě styl psaní, pro Tess Stimpson tak typický, tedy vyprávění příběhu několika aktéry zároveň, kdy každý přináší svůj pohled na věc a také se dozvídáme další a další podrobnosti. Trošku mi to vadilo jen jednou, kdy jsem měla pocit, že čtu znovu jednu a tu samou kapitolu. 

Knížka mě hodně oslovila svým tématem, naprosto jsem chápala Clařino začáteční zoufalství, kdy nechápala, proč nic nezvládá a že nic není tak, jak si to představovala... Ale myslím, že tohle potká dřív nebo později každou mámu. 

Děj má příjemný spád, nabízí zajímavé zvraty, postavy nejsou jen černo-bílé, ale mnohdy dělají v dobré víře i hodně špatná rozhodnutí... Jediné, co mě dost zklamalo byl samotný závěr, který mi přišel trošku moc "jako z románu". Ale tak je pravda, že člověk ani v životě nikdy neví, jak to všechno nakonec dopadne :)

Pokud máte náladu na oddychový a zároveň hloubavý příběh - což je perfektně fungující kombinace, určitě si román Tess Stimpson přečtěte!!!

A co Vy? Už jste narazili na tutu autorku?

2 komentáře:

  1. To zní jako zajímavá kniha! :) Asi se po ní podívám, minimálně v knihovně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě po ní mrkni, já ji přečetla během tří večerů a běžela jsem si koupit další titul od téhle autorky :) Je fakt, že je mi hodně blízká svým prostředím ale jsem si jistá, že zaujme i bezdětné jedince :) :)

      Vymazat