9. května 2013

Mandarinkové překvapení

Ahoj, moji milí :)

Dnes mám pro Vás takový "zvláštní" recept :) 

Na původní verzi této netradiční dobroty jsem narazila tady. Ingredience jsem si trochu upravila (ta hromada mandarinek tady straší snad ještě od Mikuláše - ne, to si dělám legraci! :) ) no a výsledek je i tak vynikající :)


Mandarinkový Curd

Ingredience:

200 ml šťávy z mandarinek
3 vejce
1 vanilkový cukr
kousek másla


Šťávu s cukrem a vejci za stálého míchání metličkou zahříváme na mírném plameni asi dvě minuty (čímž jsem se moc neřídila :) ), potom vmícháme máslo a vaříme další tři minuty. Směs začne pozvolna tuhnout. Nakonec ji propasírujeme přes sítko a dáme vychladit do ledničky.

Použila jsem mnohem méně cukru - jednak jsou v původním receptu grepy, a navíc se vanilkový cukr, na rozdíl od "obyčejného" nepřipaluje. Míchat musíte opravdu intenzivně, aby se Vám vajíčka nezdrcnula. Propasírování přes sítko je docela piplačka, ale když přijdete na ten správný grif, je to otázka chvíle. 

Nejzajímavější na tom všem je, že výsledný "pudink" má chuť i konzistenci hodně jemného tvarohu - aspoň mně to tak přišlo! Vzhledem k tomu, že jsem jen chtěla spotřebovat přebytečné mandarinky (a využít nové muffinkové formičky), jsem naprosto spokojená a věřím, že si tenhle pokus v budoucnu zopakuji :) :) Množství na fotce je zhruba třetina celkového objemu, vzniknou Vám přibližně dvě "degustační" porce. Dá se jíst jen tak nebo třeba přidat do jogurtu a podobně, já jsem si ho dopřála mimo jiné na waflích se šlehačkou :)

Dobrou chuť :)

P.S. Omlouvám se všem na slovo vzatým gurmánům, že jsem curd takhle zprznila, ale chutná to výborně! :)




6 komentářů:

  1. Vypadá to dokonale! Já má "zprzněné" recepty ráda :-), člověk by jinak nikdy neochutnal něco nového :-)... a kolik je toho másla? Cca? Lžička?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a ještě jeden dotaz :-D... jelikož jsem i "klsický" curd ochutnala vždy jen od někoho - nevíš jak dlouho se to dá skladovat :-)?

      Vymazat
    2. No, dávala jsem to tam od oka - ale ty lžičky tipuju tak tři... jakože ne moc a zase ne málo :) :)
      Na blogu jsem vyčetla, že v lednici vydrží týden - jedla jsem ho po týdnu a přežila jsem, tak snad se tím můžeš řídit :) A měla jsem ho jen tak "volně" ne uzavřený. Déle bych to asi neriskovala, kvůli těm vajíčkům...

      Vymazat
    3. paráda, moc děkuji :-)... už se těším až ozkouším :-)

      Vymazat
  2. z mandarinek jsem ještě nepekla :) budu to muset prubnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, i když se to vlastně nepeče, ale vaří ;)

      Vymazat