4. ledna 2013

XOXO

Ahoj, 
moji milí :)

Pro svůj dnešní článek/recenzi, jsem si vypůjčila originální název knížky Tvůj stín od Jeffery Deavera, o které jsem psala tady a kterou mi nadělil Ježíšek :)



Hned na začátku se budu opakovat - od tohoto autora jsem přečetla všechny knížky až zhruba do doby před dvěma či třemi lety. Mezi novějšími už jsem si nějak nedokázala vybrat. Zaujal mě až tenhle titul. Ale moje očekávání tak úplně nesplnil...

Jako obvykle začnu nejdříve nastíněním děje. Kayleigh Towneová je úspěšná, mladá a krásná country zpěvačka. A jako každá slavná osobnost má i ona své věrné fanoušky. A jeden z nich, Edwin Sharp, dovedl zbožňování svého idolu až do extrému, protože je přesvědčený, že Kayleigh jeho city opětuje - napsala mu přeci na konce dopisu ono XOXO...

Edwin začíná být čím dál dotěrnější, v okolí Kayleight začnou umírat její nejbližší a na scéně se objevuje také Kathryn Danceová - Kayleighina přítelkyně, fanynka country a samozřejmě také vyšetřovatelka a expertka na kinezii, neboli řeč těla. Edwin je samozřejmě hlavní podezřelý v případu všech tragických událostí, které se přihodily. Kathryn se pouští do vyšetřování, ale musí se potýkat nejen s Edwinem, jehož osobnost je jen těžko čitelná, tak také s neochotou místních policistů ke spolupráci. Podaří se nakonec usvědčit vraha?

Těšila jsem se na ony proslulé Kathryniny výslechy. Na zasvěcení do zákulisí světa showbyznysu. Na nečekané dějové zvraty. Ale všeho bylo v knize pomálu. Možná je to i tím, že už mám autora tak trochu "prokouknutého". Kniha mě nedokázala nijak moc překvapit. Dokázala jsem předem odhadnout všechny dějové zvraty. Navíc mi přišlo, že děj byl příliš roztříštěný, bylo naznačeno mnoho dějových linií, ale žádná nebyla pořádně dotažená do konce... skoro jako by autorovi došel dech. Dokonce i přítomnost Lincolna Rhyma s Amélií Sachsovou (což je autorův nejslavnější a nejoblíbenější hrdina), mi přišla spíš jako vycpávka než jako nutná pomoc při vyšetřování. 

Možná jsem až moc kritická, nevím, bohužel mě tahle kniha nepřesvědčila, abych se svému (kdysi) nejoblíbenějšímu autorovi vracela. Prostě to nemá tu šťávu, jako dřív.

Žádné komentáře:

Okomentovat