26. ledna 2013

Kus-kus třikrát jinak

Ahoj, moji milí.

Dnes mám pro Vás opět příspěvek na téma jídlo. I když, po pravdě, zdá se, že tuhle rubriku nikdo nečte :)

Jak je poznat už z názvu, bude řeč o kus-kusu. Je rychlý, dobrý, má milion variací. A dá se sehnat i u nás na vesnici v samoobsluze (což jsem se tedy dost divila :) ). Takže co si přát víc?





Nejradši ho mám s tuňákem a s kukuřicí s konzervy... ten jsem Vám dokonce i vyfotila :) Nejrychlejší, nejjednodušší a nejchutnější oběd nebo večeře, který si dopřávám každou chvíli. 

Další kombinace je možná trochu neobvyklá, ale o to chutnější - s mozzarelou a rajčaty - jen tak nakrájet a zamíchat, to mám nejradši v létě, pěkně s čerstvými rajčaty ze zahrádky.

A když se mi chce "vařit", tak si na másle orestuji šunku, přidám nakrájená rajčata, smíchám s kus-kusem a hotovo :).

Už jsem ho zkoušela i na sladko - s banánem a kokosem jako snídani - taky dobrota :)

Připravuji ho tak, že nasypu kus kus do misky, zakápnu olejem, trošku posolím, zaliji vroucí vodou a nechám odstát jen tak dlouho, dokud se voda nevsákne - což trvá opravdu sotva dvě nebo tři minuty - zhruba stejně dlouho, než otevřu konzervu s tuňákem ;) Nakonec jen promíchám vidličkou a je hotovo. Takže ani nepřidávám máslo, jako je napsáno na obale. 

Ke kus kusu jsem se dostala více méně náhodou. Občas se takhle ráno probudím a řeknu si, že bych chtěla ochutnat nějaké jídlo. A to myslím vážně. Tak jdu a koupím si ho. Poprvé mi tedy popravdě kus kus moc nechutnal - on taky žádnou zvláštní chuť nemá, co si budeme povídat. Ale postupem času jsem ocenila všechny jeho výhody a dneska na něj nedám dopustit a vždycky mám po ruce aspoň jednu krabici. 















A co Vy? Jaká je Vaše oblíbená kombinace?

3 komentáře:

  1. Pěkné, taky to tak někdy dělávám. :) Dobrý je i jako salát s různou zeleninou a bylinkami.:) Jen po promíchání místo másla přidávám trochu dobrého olivového oleje. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kus-kus mám taky ráda. Moje oblíbená (a zatím jediná kterou jsem zkoušela) verze je s kuřecím masem, smetanou, hráškem nebo houbami a kari. Asi to není moc zdravý ale zase moc dobrý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, ta první verze zní dobře :) Jakou používáš smetanu?

      Vymazat