19. září 2013

Manželka, která utekla

Ahoj, moji milí!

Přečetla jsem knihu! Ne, teď vážně - za poslední dobu jsem jich přelouskala víc, kupodivu docela obstojných, ale zase ne takové zázraky, abych Vám je musela doporučovat. Vybírám pro Vás totiž jen to nejlepší :) :) Ale u téhle knížky mi bylo téměř od začátku jasné, že bude stát za to!


Manželka, která utekla - Tess Stimson

Na tuhle knížku jsem narazila už loni před Vánoci (jak jste mohli vidět tady) a když mi ji nenadělil Ježíšek, objednala jsem si ji sama :) A docela mě mrzí, že jsem se k ní dostala až teď. Ale vzhledem k tomu, že jsem ji zhltla doslova jedním dechem, aspoň mi dlouho vydržela :) A určitě si pořídím i další knížku od této autorky.


Katherine je téměř čtyřicetiletá úspěšná žena, která má skvělou práci, trošku nudného manžela, dvě děti a matku, se kterou si moc nerozumí. Ale i přesto se zdá, že jí ke štěstí nic nechybí. Proto nikdo nechápe, co se stalo, když Kate najednou zmizí neznámo kam a nikomu o sobě nedá vědět. Její manžel dokonce zburcuje i policii - i když až po dvou dnech od manželčina zmizení a víceméně na popud jejího zaměstnavatele...

A Kate si mezitím užívá naprosto odlišného života v své přítelkyně Julie, která žije v Římě. Její odchod je pro všechny šokem a každý člen rodiny se s tím vyrovnávají po svém. Ani sama Kate si není tak úplně jistá, co hledá, ale ví, že její život se musí od základů změnit...

Příběh je vyprávěn z perspektivy všech členů rodiny - Kate, manžel Ned, dcera Agness, nevlastní syn Guy a Kateina matka. Každý přednáší svůj pohled na věc, čímž mimoděk vnikáme hlouběji do příběhu a můžeme si domýšlet, co se vlastně stalo. Kapitoly jednotlivých vypravěčů se liší hlavně svým specifickým jazykem, což činí knihu o to zajímavější.

Příběh je zároveň věrohodný i snově neskutečný, oddechový a nutící k zamyšlení, úsměvný i tragický. A může se to stát každému, vždyť nic v životě není černobíle, každý člověk hledá svoje místo v životě a nikdy nemůže utéct před sebou samým.

Knihu určitě doporučuji všemi deseti, je čtivě napsaná, zajímavá, poutavá, snadno uvěřitelná, jednoduše stojí za to!




A co Vy? Chtěli byste někdy tak trochu zmizet ze světa? :)

2 komentáře:

  1. Tak trochu zmizet bych občas chtěla, ale asi nezmizím, no... :D
    Kniha nicméně vypadá zajímavě, až si budu potřebovat trochu odpočinout od povinné školní četby, možná se po ní podívam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se po ní podívej, je to ta správná oddechovka, aniž by to byla úplná "volovina" :) :)

      Vymazat