25. září 2016

Malý pražský erotikon

Ahoj, moji milí :)

Bude to znít asi trošku pateticky, ale neuplynul skoro ani den, abych na svůj blogový deníček nepomyslela. A nejvíc se mi po něm stýskalo ve dvou chvílích - když jsem vařila a pekla a když jsem četla (k čemuž jsem se ale upřímně intenzivně vrátila celkem nedávno). 

A protože teď hodně (na moje poměry) čtu, je zase o čem psát. Koneckonců, čtení a psaní spolu úzce souvisí, nemyslíte? :)

Román od českého spisovatele Patrika Hartla mě chytil na první stránce a nemohla jsem se od něj odtrhnout. A to i přes to, že mám pocit, že česká (populární) literární tvorba je taková "suchá". Prostě autoři se nijak zvlášť nevyžívají v barvitých popisech toho, co má hlavní hrdinka na sobě a co snídala, ale spíš před sebou hrnou děj. Zdá se mi, že v českých knihách je i méně dialogů. Nebo jsem prostě zvyklá na ty zahraniční (hlavně americké) autory, kteří prostě píší jinak. Každopádně, teď jsem těch českých přečetla víc (a budou následovat další recenze) a asi jim začínám přicházet na chuť :)

Kniha Malý pražský erotikon pojednává o dvou sousedních rodinách, žijících v jedné pražské čtvrti v průběhu zhruba 30 let. Na začátku sledujeme poměrně šťastná manželství Zbyňka a Táni, kterým se narodí dvojčata Cyril a Tomáš. Marta a Honza mají starší dceru Adélu a mladší Petru. A jak to tak v životě někdy bývá (a jak název napovídá), děj se točí trošku kolem sexu, hodně kolem lásky a vztahů obecně a plyne pozvolně, jako život sám. Osudy postav jsou do jisté míry ovlivněné i tehdejší politickou situací.

Knížka se čte dobře, v některých situacích se nelze nepoznat. Mám ráda rozsáhlejší díla, kdy se postavy vyvíjí a sledujeme je v delším časovém úseku, vidíme následky jejich činů a můžeme se dostatečně vžít do jejich pocitů. Příběh je vyprávěn z pohledu všech zúčastněných, což je velké plus. Nechybí i dostatečná dávka humoru a román každopádně stojí za přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat